close
Cimatti Consulting

Most popular searches

SEO for China, Russia, South Korea and Japan

SEO for china, Russia, and South Korea

If your company wants to reach foreign markets, adequate translations are essential but not enough. To properly do SEO, you also need to know which search engines are used in the countries you want to reach.

In Italy and many other countries, people prefer Google, but that’s not always the case. For example, there are different search engines in China, Russia, South Korea, and Japan.

Baidu and SEO for China

In China, 90% of users use Baidu, so it is essential to be on this search engine with content in Chinese to target Chinese markets.

To join Baidu and manage SEO, you can use Baidu Webmaster Tools, a platform specifically designed to improve the Chinese version of websites ad improve their visibility.

SEO for Russia

Yandex (Яндекс) is the most popular search engine in Russia and other Russian-speaking areas. Having visibility on Yandex is very important if you intend to sell your products and services in Russia and neighbouring territories.

This search engine has some different rules and features than Google. However, SEO rules are not so different, and so Italians and Westerners can learn how to adapt their web content on Yandex. To help you with indexing, you can use, for example, Yandex.Webmaster.

When dealing with SEO for China and Russia, you should also consider that these countries block certain services that we commonly use. This is the case with YouTube, and therefore, it is better to upload the video content directly to your website when targeting these countries.

Managing SEO for South Korea

In South Korea, more than 70% of internet searches are made on Naver, while Google is hardly used. Therefore, if you want to reach the Korean market, you should have a Korean website, and it should be on Naver.

Naver is a very different search engine from Google, and therefore the SEO strategies we commonly use may be completely ineffective. For example, Naver shows results differently, i.e. it tends to prefer pages identified as blogs and community sites, and often by one of its services such as Naver Blog and Naver Café.

SEO for Japan

Japanese users mostly use Google and Yahoo! Japan. The two companies formed a partnership in 2010, making digital marketing completely different from the rest of the world. Japanese SEO centres on Google, but there are significant differences in SERPs.


Leave a Reply

Your email address will not be published.

Our skills

Industry
food
construction
editorial
electronics

manufacture
mechanical
medical
packaging
Craft
ceramic
food
fashion
Commerce
distributors
resellers
shops
Tourism
hotels
farmhouses
accommodation facilities
Professionals
consultants
professional studios

Siamo in Romagna, lavoriamo con tutto il mondo

Ravenna
Faenza
Lugo
Bagnacavallo
Castel Bolognese
Ravenna

Emilia Romagna
Forlì
Imola
Cesena
Rimini

Italia
Bologna
Milano
Ferrara
Firenze
Palermo
Roma
Torino

Worldwide
Canada
UK
USA

Cancel

Necessari

I cookie necessari sono i cookie tecnici cioè quelli il cui utilizzo non richiede il consenso dell’utente.

Questi cookie sono essenziali per consentire di navigare in un sito web e utilizzarne tutte le funzionalità. Senza questi cookie, che sono assolutamente necessari, un sito web non potrebbe fornire alcuni servizi o funzioni e la navigazione non sarebbe agevole e facile come dovrebbe essere. Un cookie di questo tipo viene inoltre utilizzato per memorizzare la decisione di un utente sull’utilizzo di cookie sul sito web.

I cookie tecnici sono essenziali e non possono essere disabilitati utilizzando questa funzionalità.
In generale comunque i cookie possono essere disattivati completamente nel proprio browser in qualsiasi istante.

Chiudi

Cancel

Statistiche

I cookie statistici vengono utilizzati per monitorare le performances del sito, per esempio per conoscere il numero di pagine visitate o il numero di utenti che hanno visualizzato una determinata sezione.

I cookie statistici utilizzati dal nostro sito si avvalgono di servizio di Google Analytics.

L’analisi di questi cookie genera dati statistici anonimi e aggregati senza riferimento alcuno all’identità dei navigatori del sito. Sono utili anche per valutare eventuali modifiche e miglioramenti da apportare al sito stesso.

Chiudi

Cancel

Targeting

I cookie di targeting sono cookie impostati da terze parti come YouTube, Facebook, Twitter.

Questi cookie tengono traccia del tuo comportamento come la riproduzione di video o quali tweet hai già visualizzato.

Se non viene dato il consenso a questi cookie, non sarà possibile guardare i video su questo sito web o utilizzare la funzionalità di condivisione sui social.

Questi cookie possono essere utilizzati dal fornitore di cookie per creare un profilo dei tuoi interessi e mostrarti pubblicità pertinenti su altri siti. Non memorizzano direttamente informazioni personali, ma si basano sull'identificazione univoca del browser e del dispositivo Internet.

Chiudi