In our years of activity, we have assisted many start-ups that had to set up their business communication and marketing strategies from scratch. The most recent one is Fabio Sacchetti’s business. In January 2022, he contacted us and told us about his project.
We developed his shop’s identity, name, logo, brand book, and website in just four months. And so Faenza FitStop was born, a shop specializing in supplements and healthy food that will open on 21 May 20.
Any company that wants to start its own business must take care of its brand identity because that is where the company’s communication and marketing form. In particular, through a series of face-to-face meetings, we understood that Fabio’s project was to open a shop selling food and supplements geared to the fitness field but not necessarily to gyms. He wanted his business to be a store where people in Faenza could stop and be guided by the advice of a professional.
At this point, we started to work out the brand image and formulate proposals for the name, logo and sign. We met with Fabio on several occasions and presented him with our suggestions. We adapted the name and brand to his preferences by evaluating his reactions and arrived at the final result.
We then focused on creating the website and having it ready for the inauguration. In particular, we developed the graphics and the communication, i.e. the company and Fabio’s story. The result is an intuitive one-page site designed for the local area.
This work allowed us to create a clear and easy-to-read brand that will last over time. The Faenza FitStop brand will make the shop recognizable in the area, build customer loyalty and facilitate communication, as Fabio can quickly adapt his brand to the various marketing campaigns.
Visit Faenza FitStop to meet Fabio Sacchetti and learn more about his project.
If you are thinking about starting your own business, you will face a similar path to Faenza FitStop. You cannot neglect your company’s brand identity and communication!
I cookie necessari sono i cookie tecnici cioè quelli il cui utilizzo non richiede il consenso dell’utente.
Questi cookie sono essenziali per consentire di navigare in un sito web e utilizzarne tutte le funzionalità. Senza questi cookie, che sono assolutamente necessari, un sito web non potrebbe fornire alcuni servizi o funzioni e la navigazione non sarebbe agevole e facile come dovrebbe essere. Un cookie di questo tipo viene inoltre utilizzato per memorizzare la decisione di un utente sull’utilizzo di cookie sul sito web.
I cookie tecnici sono essenziali e non possono essere disabilitati utilizzando questa funzionalità.
In generale comunque i cookie possono essere disattivati completamente nel proprio browser in qualsiasi istante.
I cookie statistici vengono utilizzati per monitorare le performances del sito, per esempio per conoscere il numero di pagine visitate o il numero di utenti che hanno visualizzato una determinata sezione.
I cookie statistici utilizzati dal nostro sito si avvalgono di servizio di Google Analytics.
L’analisi di questi cookie genera dati statistici anonimi e aggregati senza riferimento alcuno all’identità dei navigatori del sito. Sono utili anche per valutare eventuali modifiche e miglioramenti da apportare al sito stesso.
I cookie di targeting sono cookie impostati da terze parti come YouTube, Facebook, Twitter.
Questi cookie tengono traccia del tuo comportamento come la riproduzione di video o quali tweet hai già visualizzato.
Se non viene dato il consenso a questi cookie, non sarà possibile guardare i video su questo sito web o utilizzare la funzionalità di condivisione sui social.
Questi cookie possono essere utilizzati dal fornitore di cookie per creare un profilo dei tuoi interessi e mostrarti pubblicità pertinenti su altri siti. Non memorizzano direttamente informazioni personali, ma si basano sull'identificazione univoca del browser e del dispositivo Internet.