30 novembre 2006
Martino Savorani

Marketing, ospitalità vendita diretta e commercio elettronico

Ne ho uno in via di svolgimento proprio ora.

In tutto sono 36 ore di lezioni molto pratiche. Ma cosa si può fare in 36 ore? Sicuramente molto di più di quello che si pensa.

Basta pensare che i miei alunni nelle prime 18 ore hanno:

  1. preso una casella di posta elettronica su yahoo
    con la quale hanno fatto esercizi di spedizione email con gli altri del corso
  2. trovato un proprio dominio, registrato e comprato lo spazio hosting
  3. imparato i concetti principali che stanno dietro alle pagine web e all’ftp
  4. installato una piattaforma blog sul loro nuovo dominio
  5. iniziato a pubblicare pagine sul loro dominio.

Il resto del corso sarà dedicato alla creazione di contenuto di qualità, a registrare il sito sui motori di ricerca e a monitorare gli accessi al proprio sito.

Non male per 36 ore.

Il corso è realizzato in collaborazione con New Agriform.

 

I commenti sono chiusi.

 
 
 «
 

Preferenze

Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language.

Chiudi

Statistiche

These cookies are used to analyze our web traffic with Google Analytics. They allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies we will not know when you have visited our site, and will not be able to monitor its performance.

Chiudi

Targeting

These cookies are set by third parties such as YouTube or Twitter. They track your behavior such as playing videos or which tweets you have already viewed. If you do not allow these cookies you will not be able to watch videos on this website. These cookies may be used by the cookie provider to build a profile of your interests and show you relevant advertisements on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device.

NameProviderPurposeExpiryType
i/jot/syndicationtwitter.comThis cookie is set by Twitter when you view Tweets about the UX Conference that have been embedded into our UX Conference information.SessionPixel
GPSyoutube.comRegisters a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location.SessionHTTP
PREFyoutube.comRegisters a unique ID that is used by Google to keep statistics of how the visitor uses YouTube videos across different websites.8 monthsHTTP
VISITOR_INFO1_LIVEyoutube.comTries to estimate the users’ bandwidth on pages with integrated YouTube videos.179 daysHTTP
YSCyoutube.comRegisters a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen.SessionHTTP
@@History/@@scroll|#youtube.comUnclassifiedSessionHTML

Chiudi